Jak mogę sprawdzić prędkość łącza?
Dlaczego moje połączenie z Internetem działa tak wolno? Niezależnie od tego, jak szybkie posiadamy połączenie z Internetem, czasami może działać ono bardzo wolno. Typ posiadanego łącza internetowego jest najważniejszym czynnikiem określającym szybkość połączenia. Stan techniczny komputera też może wpływać na jakość połączenia internetowego, mogą to być programy szpiegujące czy wirusy. Na szybkość połączenia internetowego mogą również wpływać zainstalowane programy czy dodatki, ilość zainstalowanej/wolnej pamięci komputera, ilość miejsca na dysku i jego stan techniczny oraz uruchomione programy. Przeciążenie połączenia bezprzewodowego (komputer łączy się poprzez router) może również powodować spadek jakości połączenia i transfer będzie mniejszy od tego oczekiwanego. Spowolnienia tego rodzaju występują wówczas, gdy w pobliżu stacji nadawczej znajduje wiele sieci bezprzewodowych działających na tym samym lub zbliżonym kanale częstotliwości. Pod adresem http://speedtest.compower.pl lub http://speedtest.net link w menu głownym strony można przetestować prędkość pobierania.
Opis usterki - kabel sieciowy odłączony
Najczęściej informacja ta ukazuje się przy fizycznym odłączeniu wtyczki od karty sieciowej lub urządzenia dostępowego typu switch/router a także przy uszkodzeniu wtyczki lub kabla internetowego.
Proponowane rozwiązanie usterki: sprawdź czy jest poprawnie podłączony kabel do karty sieciowej; jeśli posiadasz urządzenie, które rozdziela sygnał np. router, upewnij się, że jest ono włączone; sprawdź czy wtyczka lub kabel internetowy nie uległ uszkodzeniu, czy nie ma niepokojących załamań na kablu; jeśli Twoj komputer jest połączony z siecią bezprzewodowo sprawdź czy masz włączony nadajnik (przełącznik ON/OFF na obudowie komputera, lub klawisz Fn + klawisz funkcyjny z logo WiFi; upewnij się czy karta sieciowa jest dobrze osadzona w slocie i dokręcona srubką.
Opis usterki - ograniczenie lub brak łączności
Ten komunikat wyświetla się w sytuacji, gdy występuje problem z komunikacją do urządzenia dostępowego (zawieszony router/switch). Proponowane rozwiązanie usterki: upewnij się czy program antywirusowy/firewall nie zablokował Twojego połączenia do internetu (zone alarm, norton internet security, kaspersky internet security); sprawdź czy w protokole TCP/IP, który znajduje się we właściwościach połączenia lokalnego jest zaznaczona opcja "Uzyskaj adres IP automatycznie" oraz "Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie"; jeśli posiadasz urządzenie, które rozdziela sygnał typu: router, switch upewnij się, że jest włączone lub wykonaj tzw. restart odłączająć urządzenie od sieci energetycznej 230V na kilka sekund ; gdy korzystasz z internetu bezprzewodowego upewnij się, że wpisałeś poprawny klucz sieciowy; skorzystaj z opcji "Przywracanie systemu" - przywróć system do daty, kiedy wszystko działało poprawnie; jeśli korzystasz z systemu Windows Vista lub Windows 7 zainstaluj łatkę dostępną na naszej stronie w dziale pomoc/pliki - jest to wpis do rejestru systemu, który niweluje pojawianie się informacji o konflikcie adresów IP.
Opis usterki - połączenie lokalne nieaktywne
Sprawdź stan połączenia lokalnego czy przypadkiem nie jest WYŁĄCZONE. Zwróć uwagę na aktywność karty sieciowej wysłane/odebrane pakiety. Przy stanie: Wysłano 0 Odebrano 0 możliwy problem z usługą klient DHCP, uszkodzoną kartą sieciową lub połączenie zablokowane przez firewall. Zwróć uwagę czy Twoja przeglądarka nie pracuje przypadkiem w trybie OFFLINE a jeśli tak należy odznaczyć tą opcję i przełączyć w tryb ONLINE. Jeśli posiadasz router, przełącz kabel z portu WAN bezpośrednio do karty sieciowej, wykluczysz wtedy awarię sprzętu.